ACH TE ŁYSOGÓRY!

Powiększ obraz

W ostanim dniu maja klasa 2a gimnazjum wraz z wychowawcą, p. Marzanną Sochą oraz p. Barbarą Sypień wybrała się na trzydniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie.
Na początek zwiedziliśmy Szydłów, małe miasteczko zachwycające zachowanymi do dziś murami miejskimi z Bramą Krakowską, po przekroczeniu których przenieśliśmy  się w czasy panowania królów polskich, w Skarbczyku na własne oczy zobaczymyliśmy średniowieczną salę tortur. Dowiedzieliśmy się się gdzie legendarny Zbój Szydło ukrywał swoje skarby.

Następnie pojechaliśmy do Kurozwęków, znanych z hodowli bizonów amerykańskich, które spotkaliśmy w trakcie BIZON SAFARI. Pałacowe lochy pokazały nam gdzie ukrywał się legendarny Popiel….

Drugi dzień wycieczki spędziliśmy na szlakach górskich. Zaczęliśmy od Świętej Katarzyny, gdzie  zwiedziliśmy kościół i klasztor bernardynek, kapliczkę Stefana Żeromskiego, źródełko Św. Franciszka oraz zdobyliśmy najwyższy szczyt  Gór Świętokrzyskich – ŁYSICĘ.
Po zejściu z Łysicy udaliśmy się na Święty Krzyż, a stamtąd na Łysą Górę.

Trzeci dzień zaczęliśmy od zwiedzania Jaskinii Raj – malowniczej, krasowej z piękną szatą naciekową, a zakończyliśmy spacerem po Kielcach, w trakcie którego obejrzeliśmy m.in. Kadzielnię – najpiękniejszy były kamieniołom w Polsce i przeszliśmy najpiękniejszym deptakiem – ulicą Sienkiewicza.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Sosnowca.